mandag 6. august 2012

Stabburselva

Stabburselva, blandt alle elver jeg har fisket i, er dette min favorittelv. Her har jeg fisket i en årrekke og så og si alltid fått fisk, tildels stor fisk. Min personlige rekord i den lille elva kom for 2 år siden, da landet jeg en laks på nær 22 kilo. Jeg kjørte over på lørdag for å nå trekningen. Jeg nådde den sammen med 40 andre personer fra inn og utland. De trekker 10 kort i sone 1. Med så mange på trekning og så få kort, skal en virkelig ha flaks for å bli trekt ut, det hadde jeg denne gangen.
Etter at lisensen var sikret kjørte jeg opp til hytta på Snekkernes og rigget ut utstyret. Jeg satt sammen stengene og skulle skifte fortom. Da kom sjokket, jeg hadde glemt sekken med fortom og fluer og alt det viktige fiskeutstyret hjemme i Alta. Sekken hang på sin faste plass på veggen i garasjen. Med kun en time igjen til fisket skulle starte, var atter en gang "gode råd dyre". Etter en forholdsvis kort tenkepause satt jeg i bilen på tur mot Alta. Samtidig kjørte min gode sønn fra Alta i møte med meg. Vi møtte hverandre ved fossen i Repparfjorddalen. Sekken ble overlevert, bilen snudd 180gr. og kursen ble igjen satt mot Snekkernes hvor jeg ankom klokken 19:00. Da, var det på tide med en kald "grønn en". Du verden hvor den smakte. En time senere var jeg ved elven og fisket kunne starte, men ikke før en ny "grønn en" var fortært. Det var mye fisk i elva. Var det verd å kjøre så langt for å hente fiskesekken. Det kan alle lesere selv ta stilling til. I løpet av kvelden landet jeg en luset laks på 11,5 kg, samt en på 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar